Rabu, 23 Julai 2014

kg gintong jerantut, pahang

GINTONG...Satu nama yang asing bagi saya..rupanya kg gintong terletak di jerantut, pahang,..walaupun saya duduk di temrloh baru kali ini saya tau Kg Gintong.
kepada mana-mana organisasi spt sek, kolej, universiti, syarikat yang ingin mengadakan kem bina semangat/teamwork/perkhemahan dan lain-lain, sy cadangkan ke kg gintong jerantut.
first impression sy smpai ke kg gintong adalah saya bercakap dlm hati ape yg ade kat sini, mesti tak menarik dan tak seronok,..
tanggapan saya sama sekali salah setelah melihat aktiviti-aktiviti yang diadakan di sini... aktiviti perkhemahan bersepadu unit beruniform yg saya lihat mmg lain dari tempat lain dan semua peserta sgt berpuas hati dengan aktiviti dan semua jurulatih yang mempunyai sijil dari ahlii gintong camp site..
dari semakan dan cerita dari jurulatih-jurulatih gintong camp site ini, rupanya telah banyak universiti, politeknik, kolej2, syrk yang mengdakan samada kem disini
antara aktiviti di gintong camp site:
1. ice breaking
2. mengemping padi (disini ada sawal seluas 50 ekar)
3. Menuai padi
4. Memedap ikan (menangkap ikan menggunakan tangan di sawah padi)
5. Bola sepak api
6. ikhtiar hidup
7. jungle tracking, night walk dan lain-lain

ice breaking

suasana pagi hari

khemah yang disusun cantik

memancing di tasik gintong (berdekatan dgn tapak khemah)

aktiviti mandi di tali air

TV3 ada membuat rakaman utk program majalah 3


bersedia utk memedap ikan

di sawah padi utk memedap ikan

berebut utk menagkap ikan


1 ulasan: